Hoppa till innehåll

Mitt autogiro har inte dragits

Banken gör två försök att dra beloppen via autogiro. Första försöket görs på förfallodagen. Finns det inte täckning på kontot gör banken ett nytt försök nästkommande vardag. Därefter gör inte banken några fler försök. Banken gör ofta sina dragningsförsök tidigt på morgonen, men det kan ske när som helst under dagen. 

Du har då själv möjlighet att göra en egen inbetalning till CSN. Om du inte har tillgång till ditt OCR-nummer kan du använda ditt personnummer (ÅÅMMDDXXXX) utan bindestreck eller mellanslag.

Vi har olika bankgironummer beroende på vilket lån du har. Kontrollera vilket lån du har och betala till rätt bankgironummer.

Om det inte funnits täckning på ditt konto avslutas inte ditt autogiro utan det kommer ligga kvar. Gör du inte en egen inbetalning kommer banken göra nya försök kommande förfallodag.

Uppdaterad: 2023-09-19
Hjälpte den här sidan dig?